سوبارو کاملاً معتقد است که موتور مخالف با افقی ، طراحی بهینه برای لذت بردن از رانندگی است. پیستون ها با طرح 180 متری در اطراف میل لنگ ، از یکدیگر دور می شوند و سعی می کنند لرزش های یکدیگر را متعادل کنند و احساس صاف و بدون لرزه ای به همراه دارند. دلیل این امر این است که موتور می تواند با هر سرعت معینی آزاد بچرخد و پاسخ دلچسب کننده ای را به راننده منتقل کند.
طول و ارتفاع این طرح موتور را می توان کوتاه تر از یک موتور درون خط سنتی نگه داشت و همچنین سبک تر است.
می توان موتور را در خودرو پایین تر از سایر موتورها سوار کرد و تعادل وزنی در سمت چپ و راست را تقریباً دقیقاً می توان درست کرد. در این طراحی ، موتور گرانشی پایین مرکز ثقل کل خودرو را پایین می آورد. به همین ترتیب ، یک موتور متعادل متقارن ، تعادل متقارن کل خودرو را افزایش می دهد. هر دوی این جنبه ها برای ارائه یک تجربه ایمن تر ، پایدارتر و در نهایت لذت بخش تر در جاده با یکدیگر ترکیب شده اند.